کد خبر : 189504
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 18:14

تامین زمین مهم‌ترین دغدغه مسکن ملی در ابهر

تامین زمین مهم‌ترین دغدغه مسکن ملی در ابهر

ایسنا/زنجان فرماندار ابهر گفت: از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی طرح اقدام ملی تولید مسکن در ابهر، برخوردار نبودن شهرداری و راه و شهرسازی از زمین بوده، هر چند در این زمینه برنامه‌هایی برای تامین زمین اتخاذ شده است. وجیه‌الله نوروزی صبح امروز (۲۰ بهمن‌ماه) در نشست با گروه مجازی مجمع مطالعه و برنامه‌ریزی ابهررود، با اشاره به

تامین زمین مهم‌ترین دغدغه مسکن ملی در ابهر

ایسنا/زنجان فرماندار ابهر گفت: از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی طرح اقدام ملی تولید مسکن در ابهر، برخوردار نبودن شهرداری و راه و شهرسازی از زمین بوده، هر چند در این زمینه برنامه‌هایی برای تامین زمین اتخاذ شده است.

وجیه‌الله نوروزی صبح امروز (۲۰ بهمن‌ماه) در نشست با گروه مجازی مجمع مطالعه و برنامه‌ریزی ابهررود، با اشاره به آغاز عملیات مسکن ۲۵۶ واحدی اقدام ملی در شهر هیدج، اظهار کرد: فونداسیون این پروژه ریخته شده که اعتبار اجرای آن نیز ۹۰۰ میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه در شهر ابهر مجموعه ۳۰۰ واحدی برای اقدام ملی تولید مسکن در هفته دولت کلنگ‌زنی شد، تصریح کرد: از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی اقدام ملی در ابهر، برخوردار نبودن شهرداری و راه و شهرسازی از زمین است، هر چند در این زمینه برنامه‌هایی برای تامین زمین وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه مسکن روستایی در سفر اخیر دکتر نوبخت به زنجان ۲۰۰۰ واحد مسکونی روستایی به استان سهمیه داده شد، متذکر شد: از این تعداد، ۳۰۰ واحد مربوط به مناطق روستایی شهرستان ابهر است که همه این واحدها به بانک معرفی و قرار داده بسته شده و ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه ۵۲ درصد منازل مسکونی در روستاها از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند، بیان کرد: برای ۳۰۰ واحد در نظر گرفته شده ابهر، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و ۳۰ میلیون تومان وام بلاعوض علی‌رغم همه مشکلات، دولت تقبل کرده پرداخت کند.

این مسئول با یادآوری این مطلب که برای آبیاری تحت‌فشار دولت ۱۷ میلیون تومان برای هر هکتار وام بلاعوض می‌دهد، اضافه کرد: کشاورزان باید از وام‌ها و منابعی که دولت در اختیارشان قرار می‌دهد، بیشتر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه کشمش خرید تضمینی ندارد، عنوان کرد: تشکیل تعاونی‌های روستایی و کشاورزی می‌تواند در حل مشکلات کشاورزان به‌ویژه در حوزه فروش محصولات موثر باشد.

فرماندار ابهر با یادآوری اینکه شبکه برق کل روستاهای شهرستان ابهر مجهز به کابل خودنگه‌دار شده است، افزود: در ابهر روستای بالای پنج خانوار نداریم که صاحب برق نباشد. همچنین در این زمینه ۱۱ پروژه برق نیز در مناطق پرتراکم شهری با اعتبار بیش از ۲۷ میلیارد تومان انجام شده است.

نوروزی با یادآوری اینکه طرح تفصیلی از گرفتاری‌های ۲۰ ساله‌ای است که شهروندان ابهری را رنج می‌دهد، گفت: این طرح دارای بیش از ۱۵۰ مغایرت بود که با برگزاری جلسات مختلف، در مسیر نهایی شدن قرار دارد.

وی به پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان به قزوین که ۱۰۴ کیلومتر آن در زنجان است نیز اشاره کرد و ادامه داد: پروژه دو خطه کردن راه‌آهن در حوزه ابهر ۴۸ کیلومتر بود که ۴۰ کیلومتر آن تکمیل شده و زیرسازی  ۸ کیلومتر باقی مانده آن نیز انجام و در حال ریل‌گذاری است.

این مسئول، گریزی به راه ارتباطی ابهر به قیدار که از مسیرهای ارتباطی حادثه‌خیز استان است زد و یادآور شد: امسال ۵۰ میلیارد ریال برای این پروژه ملی که دارای ردیف نیز است، اعتبار تعریف شده که امیدواریم تخصیص یابد.

فرماندار ابهر با اشاره به در پیش رو بودن دو انتخابات مهم ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر، متذکر شد: علاوه بر تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات، پرهیز از تخریب باید مورد توجه جدی قرار گیرد، زیرا دود تخریب در نهایت به چشم جامعه خودمان خواهد رفت.

نوروزی با بیان اینکه مطالبه‌گری در نهایت موجب رشد و توسعه کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: موضوع مهمی که در مطالبه‌گری باید مورد توجه قرار گیرد، در نظر گرفتن منابع و وضعیت بودجه‌ای کشور است.

به گزارش ایسنا، از مهم‌ترین موارد مطرح شده در این‌ جلسه می‌توان به نزدیک بودن انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و نیز ضرورت تشکیل کمیته آسیب‌شناسی نحوه عملکرد شوراها، تشکیل جلسات تخصصی مستمر ماهیانه با فعالان شبکه‌های اجتماعی و مسئولان، تشکیل بانک جامع اطلاعاتی از نخبگان شهرستان، توجه دقیق به حوزه مدیریت و تصمیم عالمانه در تغییر و یا حمایت از مدیران، ممانعت از دو قطبی شدن جامعه از طریق تقسیم جامعه به مسئولان و منتقدان و معترضان، توجه جدی به مناطق حاشیه‌ای شهرها، تلاش برای برندسازی محصولات تولیدی محلی و مناطق گردشگری شهرستان اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس باز نميکنه

از نگارش تا انتشار رپورتاژ

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح