کد خبر : 188458
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 دی 1400 - 18:26

ضرورت تبیین آموزه‌های حضرت علی(ع) و فاطمه(س) در جامعه

ضرورت تبیین آموزه‌های حضرت علی(ع) و فاطمه(س) در جامعه

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون علمی بنیاد بین المللی غدیر آذربایجان شرقی گفت: این بنیاد مشتری دریافت و حمایت از تمامی تحقیقات، بررسی‌ها و پرداخت‌های علمی به نهج البلاغه، خطبه‌های حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) است. میکائیل جمال‌پور روز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه در نشست هم اندیشی “ولایت از منظر حضرت زهرا (س)”، با بیان این‌که خطبه‌های

ضرورت تبیین آموزه‌های حضرت علی(ع) و فاطمه(س) در جامعه

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون علمی بنیاد بین المللی غدیر آذربایجان شرقی گفت: این بنیاد مشتری دریافت و حمایت از تمامی تحقیقات، بررسی‌ها و پرداخت‌های علمی به نهج البلاغه، خطبه‌های حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) است.

میکائیل جمال‌پور روز دوشنبه ۲۰ بهمن ماه در نشست هم اندیشی “ولایت از منظر حضرت زهرا (س)”، با بیان این‌که خطبه‌های فاطمه (س) و کتاب نهج البلاغه حضرت علی (ع) شباهتی با یکدیگر دارد، گفت: این زوج در خطبه‌ها و کتاب‌های خود در رابطه با “ولایت” به بیان مباحث کلی اکتفا نکرده و این کلمه را با ذکر مصداق‌ توضیح داده و از ولایت و ولی صحبت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: صحبت از ولایت برای همگان حتی کسانی که با آن سروکار ندارند، آسان است، اما وقتی سخن از ولی به میان می‌آید، زبان از بیان آن قاصر می‌شود.

وی گفت: در این راستا و با توجه به سخنان ارزشمند حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، بنیاد بین المللی غدیر درنظر دارد تا با مشارکت تمامی گروه‌های مردمی، پرداخت بیشتری به این خطبه‌ها و کتاب ارزشمند داشته باشد.

جمال‌پور گفت: همان طور که تمامی مردم با حضور در صحنه انقلاب کرده و تا امروز نیز از این دستاورد ارزشمند نگه داری کرده‌اند، پس حضور مردم برای تبیین آموزه‌های حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) امری ضروری است.

وی با بیان این‌که ماشین انقلاب اسلامی با سوخت “ولایت” در حال حرکت بوده و حضرت فاطمه (س) نیز شهید این راه است، اظهار کرد: باید به سخنان و زندگی این بانوی بزرگوار به صورت علمی پرداخت شود.

وی با بیان این‌که نتوانستیم این بانوی بزرگوار را به صورت شایسته به دنیا معرفی کنیم، گفت: حضرت فاطمه (س) تنها برای قشر بانوان الگو نیستند، بلکه مردان نیز باید از ایشان، راه و روش ولایت‌مداری، سیاست‌مداری و پاسداری را یاد بگیرند.

بر اساس این گزارش، در انتهای این نشست از تعدادی بانوی فعال عرصه فرهنگی تبریز تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس باز نميکنه

از نگارش تا انتشار رپورتاژ

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح