کد خبر : 183897
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دی 1400 - 15:52

منتظر بارش‌های اسفند و فروردین هستیم

منتظر بارش‌های اسفند و فروردین هستیم

ایسنا/همدان کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون با کاهش ۵ درصدی بارش در استان، ۵۰ درصد کل بارش‌های سالانه را کسب کردیم. روح‌الله زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری یعنی یکم مهرماه ۹۹ تاکنون حدود ۵۰ درصد بارش یک سال را کسب کردیم و

منتظر بارش‌های اسفند و فروردین هستیم

ایسنا/همدان کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون با کاهش ۵ درصدی بارش در استان، ۵۰ درصد کل بارش‌های سالانه را کسب کردیم.

روح‌الله زاهدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری یعنی یکم مهرماه ۹۹ تاکنون حدود ۵۰ درصد بارش یک سال را کسب کردیم و نسبت به وضعیت کلی کشور شرایط بهتری از نظر میزان بارش داریم.

وی افزود: به طور کلی وضعیت بارش در کشور نسبت به بلندمدت منفی بوده و علت آن این است که تغییرات اقلیمی باعث افزایش نسبی دما و در نتیجه تغییر در میزان، زمان و نوع بارش ها شده اما انتظار داریم با بارش‌های اسفند و فروردین‌ماه به شرایط خوبی برسیم.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان خاطرنشان کرد: وضعیت بارش‌های امسال نسبت به سال گذشته به صورت میانگین در کل کشور کاهش ۳۰ درصدی داشته که این آمار در استان همدان ۵ درصد است و ما شرایط بهتری نسبت به میانگین کشوری داریم.

وی در تشریح وضعیت آب و هوای این هفته در استان همدان گفت: تا روز سه شنبه آسمان استان صاف و تا قسمتی ابری است و پدیده جوی خاصی نخواهیم داشت اما همین مسئله باعث می شود در شهرهای بزرگ و صنعتی، تجمع آلاینده‌ها را داشته باشیم.

زاهدی با بیان اینکه از روز سه شنبه یک سامانه بارشی وارد استان می‌شود و تا روز پنجشنبه شاهد باراش باران و برف خواهیم بود، ادامه داد: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد نسبتاً شدید را در استان خواهیم داشت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان در رابطه با وضعیت دمای استان توضیح داد: از روز یکشنبه تا سه شنبه ثبات نسبی دما در استان را داریم اما پس از آن تا پایان هفته با پدیده افزایش دما مواجه خواهیم شد.

وی گفت: تغییرات دما طی ۲۴ ساعت گذشته در همدان از منفی ۴ تا ۱۶ درجه سلسیوس بوده همچنین شهرستان بهار با منفی ۷ درجه سلسیوس به عنوان سردترین و شهرستان نهاوند با ۱۸ درجه سلسیوس به عنوان گرم ترین شهرستان های استان گزارش شده اند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس باز نميکنه

از نگارش تا انتشار رپورتاژ

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح