کد خبر : 191013
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 16:31

وبینار«شب شعر و موسیقی ایران» در جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

وبینار«شب شعر و موسیقی ایران» در جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وبینار شب شعر و موسیقی ایران به مناسبت دهه فجر به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با همکاری شورای فرهنگی دانشگاه‌های و بنیاد شهید استان برگزار شد. احد جمالی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته، ۱۸ بهمن‌ماه در وبینار شب شعر و موسیقی ایران، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی

وبینار«شب شعر و موسیقی ایران» در جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وبینار شب شعر و موسیقی ایران به مناسبت دهه فجر به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و با همکاری شورای فرهنگی دانشگاه‌های و بنیاد شهید استان برگزار شد.

احد جمالی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته، ۱۸ بهمن‌ماه در وبینار شب شعر و موسیقی ایران، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی مرهون از خودگذشتگی و ایثار مردان و زنان ایران بود و امشب خانم کوکب حاتمی که در این مراسم دعوت شده‌اند بیش از ۵ سال و نیم از عمر شریف‌شان را در زندان‌های ساواک گذرانیده‌اند اما تسلیم طاغوت ستم‌شاهی نشده‌اند و حضور این بانوی محترم فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در این شب شعر باعث افتخار همه ماست، چراکه اگر ایثار اینان نبود این انقلاب به ثمر نمی‌رسید.
همچنین در ادامه این مراسم کوکب حاتمی که بیش از ۵ سال در زندان طاغوت بود و امروز نویسنده ۹ جلد کتاب درقالب شعرهای مختلف است نیز بار دیگر با اشاره به فجر انقلاب اسلامی، گفت: نور و انسانیت به رهبری امام خمینی(ره) و جوانان انقلابی بر کفر و ظلم ستم پیروز شد که ره‌آورد آن انقلاب اسلامی است که ما در آن زندگی می‌کنیم و امروزه متاسفانه به زن و جایگاه آن چندان اهمیتی که باید داده شود، نمی‌شود و کارهای فرهنگی در زمینه اهمیت به جایگاه زن چندان مناسب نبوده است.
حاتمی تصریح کرد: سوره‌ای از قرآن بنام نساء یا همان زن است که در آن بر اهمیت دادن به جایگاه زن تاکید شده و اگر به آموزه‌های قرآن عمل می‌کردید، شاهد گسترش طلاق به این حد در جامعه نبودیم، چراکه گاها مرد فکر می‌کند باید زن خود را ذلیل کند و نگذارد در اجتماع باشد که این تفکر با اسلام کاملا در تضاد است.


وی بیان کرد: پیشرفت هر جامعه مرهون زنان آنهاست و باید متولیان حوزه‌های فرهنگی مشکلات زنان را بررسی و به حل آنان کمک کنند خصوصا زنان سرپرست خانوار را حمایت کنند و برگزاری چنین شب شعرهای جز کارهای فرهنگی محسوب می‌شود؛ چراکه از حضور بانوان در آن بهره کافی برده شده است.
به گزارش ایسنا، همچنین، نادیا صداقت، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی هم‌دوش مردان بودند و امروزه نیز در عرصه خانواده و اقتصاد فعال هستند و باید جایگاه آنان در همه عرصه‌ها دیده شود.
وی اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) خود یک زن بود که وجود ایشان مایه افتخار همه بانوان در جامعه اسلامی است و باید سرمشق بانوان باشد.
گفتنی است که در این مراسم شاعران سروده‌های خود را در وصف انقلاب اسلامی ایران و دهه فجر سرودند و به نفرات برتر جوایزی اهدا شد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس باز نميکنه

از نگارش تا انتشار رپورتاژ

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح