کد خبر : 208250
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 13:54

بنچمارک های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نمایش تراشه های جدید آیفون ۱۵ پرو مکس در تست چند هسته ای Geekbench

بنچمارک های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ نمایش تراشه های جدید آیفون ۱۵ پرو مکس در تست چند هسته ای Geekbench

به گزارش پست نیوز و به نقل از گادگتس۳۶۶ اسنپدراگون ۸ نسل ۳ اوایل این هفته توسط کوالکام به عنوان جدیدترین پردازنده موبایل پرچمدار این شرکت عرضه شد. می‌توانیم انتظار داشته باشیم که چیپست جدید در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار که در هفته‌ها و ماه‌های آینده معرفی می‌شوند، استفاده شود – از شیائومی ۱۴ که در

Snapdragon 8 Gen 3 Benchmarks Show New Chip Beats iPhone 15 Pro Max in Geekbench Multi-Core Test

به گزارش پست نیوز و به نقل از گادگتس۳۶۶ اسنپدراگون ۸ نسل ۳ اوایل این هفته توسط کوالکام به عنوان جدیدترین پردازنده موبایل پرچمدار این شرکت عرضه شد. می‌توانیم انتظار داشته باشیم که چیپست جدید در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار که در هفته‌ها و ماه‌های آینده معرفی می‌شوند، استفاده شود – از شیائومی ۱۴ که در روز پنجشنبه در چین عرضه می‌شود. به گفته کوالکام، تراشه هشت هسته‌ای جدید نسبت به نسل قبلی خود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ۳۰ درصد افزایش عملکرد و ۲۰ درصد بهبود راندمان انرژی را ارائه می‌کند. اکنون، بنچمارک‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۳ جدید توسط این دستگاه منتشر شده است. سازنده تراشه، به ما ایده ای از عملکرد آن در برابر گوشی های هوشمند موجود می دهد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ جدید کوالکام یک پردازنده موبایل هشت هسته ای است که شامل هسته Arm Cortex-X4 Prime با حداکثر سرعت کلاک ۳.۳ گیگاهرتز، سه هسته عملکرد Cortex-A720 در ۳.۲ گیگاهرتز و دو هسته Cortex-A720 با فرکانس ۳ گیگاهرتز است. دو هسته بازده Cortex-A520 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز. این یک پردازنده ۴ نانومتری است، برخلاف آخرین تراشه A17 Bionic اپل که با استفاده از فناوری پردازش ۳ نانومتری TSMC ساخته شده است.

این سازنده تراشه روز پنجشنبه فاش کرد که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ امتیازی بین ۲۳۲۰ تا ۲۲۲۹ را در تست بنچمارک تک هسته ای Geekbench 6 کسب کرده است. این رقم بالاتر از امتیاز تقریباً هر تلفن هوشمند اندرویدی دیگری است که در حال حاضر موجود است، از جمله Samsung Galaxy S23 Ultra، OnePlus 11 و Google Pixel 8 Pro. با این حال، تراشه جدید کوالکام از آیفون ۱۵ پلاس و آیفون ۱۵ پرو مکس عقب مانده است که به ترتیب حدود ۲۶۰۰ و ۲۹۰۰ امتیاز کسب می کنند.

با این حال، در تست بنچمارک چند هسته‌ای Geekbench 6، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ امتیازی بین ۷۴۳۹ تا ۷۵۲۶ کسب کرده است. این تراشه جدید گوشی هوشمند را بالاتر از آیفون ۱۵ پرو مکس قرار می دهد که امتیازات پایین تری (حدود ۷۲۰۰ امتیاز) و آیفون ۱۵ پلاس (حدود ۶۴۰۰ امتیاز) دارد. سایر گوشی‌های مجهز به امتیاز تراشه Snapdragon 8 Gen 2 در سال گذشته، امتیازات بنچمارک چند هسته‌ای پایین‌تری دارند که بسیار زیر ۶۰۰۰ امتیاز است.

در تست بنچمارک AnTuTu، Snapdragon 8 Gen 3 بین ۲.۱۳ میلیون تا ۲.۱۴ میلیون امتیاز کسب کرد – این امتیاز بالاتر از تمام گوشی های هوشمند منتشر شده توسط سازندگان گوشی های هوشمند با چیپست Snapdragon Gen 2 است – از جمله iQoo 11 (16 میلیون امتیاز)، سامسونگ. Galaxy S23 Ultra (15.2 میلیون امتیاز)، Xiaomi 13 Pro (15.3 میلیون امتیاز) و OnePlus 11 (15 میلیون امتیاز).

شایان ذکر است که این امتیازات بنچمارک مربوط به دستگاه مرجع کوالکام است، گوشی هوشمندی که از تراشه جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به همراه ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5x در فرکانس ۴.۸ گیگاهرتز و ۵۱۲ گیگابایت حافظه UFS 4 پشتیبانی می‌کند. دستگاه مرجع دارای صفحه نمایش ۶.۶۵ اینچی AMOLED فول اچ دی (۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل) با نرخ تجدید ۱۴۴ هرتز و باتری ۴۱۹۲ میلی آمپر ساعتی است. می‌توان انتظار داشت که در هفته‌ها و ماه‌های آینده، بنچمارک‌های بیشتری از گوشی‌هایی که تراشه جدید را اجرا می‌کنند، ببینیم، از شیائومی ۱۴ که در روز پنجشنبه در چین عرضه می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

زيرنويس باز نميکنه

از نگارش تا انتشار رپورتاژ

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح