آکورا همین الان تولید ZDX برقی رو متوقف کرد، ولی داستان برقی این برند هنوز تموم نشده

با اینکه دقیقاً آکورای مورد علاقه ما نبود، چون به خاطر استفاده از پلتفرم، تکنولوژی و تریم داخلی جنرال موتورز، اصلاً یه آکورای واقعی نبود، ولی شکی نیست که آکورا ZDX یه شروع خوب برای تلاشهای برقی آکورا بود. سریعه، یه سری تکنولوژیهای خوب (مال جنرال موتورز) داره و جاداره، ولی نمیشد از این واقعیت
با اینکه دقیقاً آکورای مورد علاقه ما نبود، چون به خاطر استفاده از پلتفرم، تکنولوژی و تریم داخلی جنرال موتورز، اصلاً یه آکورای واقعی نبود، ولی شکی نیست که آکورا ZDX یه شروع خوب برای تلاشهای برقی آکورا بود. سریعه، یه سری تکنولوژیهای خوب (مال جنرال موتورز) داره و جاداره، ولی نمیشد از این واقعیت فرار کرد که این یه محصول واقعی هوندا/آکورا نیست. خب، به نظر میرسه که دوران ZDX تموم شده، چون هوندا به چند تا رسانه تأیایید کرده که تولید ZDX به پایان رسیده، ولی لغو شدنش به این معنی نیست که برنامههای آینده آکورا برای ماشینهای برقی هم به فنا رفته.
با اینکه آکورا دقیقاً نگفت چرا تصمیم گرفته ZDX رو حذف کنه، ولی به «شرایط بازار» به عنوان بخشی از تصمیمش اشاره کرد. با اینکه فروش نسبتاً خوبی داشته، ولی اعتبار مالیاتی ماشینهای برقی و بقیه تشویقها بیشک نقش زیادی تو این فروشها داشتن. زمان اعلام این خبر هم اتفاقاً چند روز قبل از اینه که برنامه اعتبار مالیاتی فدرال برای ماشینهای برقی رسماً تموم بشه، که این باعث میشد فروختنش خیلی سختتر بشه.
تعرفهها احتمالاً خیلی ربطی به این قضیه نداشتن، چون ZDX تو همون کارخونه تو آمریکا و روی همون پلتفرمی ساخته میشه که شورولت بلیزر EV ساخته میشه—پس این ماشین و هوندا پرولوگ با وجود اینکه برند ژاپنی دارن، مشمول تعرفههای واردات جدید ژاپن نمیشن. اما از دست دادن اون اعتبار ۷,۵۰۰ دلاری انگار برای آکورا یه مانع خیلی بزرگ بوده. با توجه به خبر ZDX، گمانهزنیها شروع شد که آیا هوندا هم ممکنه همین کار رو با پرولوگ بکنه، که در واقع یه ZDX/بلیزر EV تو لباس هونداست، ولی هوندا تأیایید کرده که تولید پرولوگ فعلاً ادامه پیدا میکنه.
اما همه چیز تو جبهه ماشینهای برقی برای آکورا از دست نرفته، اتفاقاً خیلی هم مونده، اونم به لطف عرضه قریبالوقوع آکورا RSX. RSX که اولین بار تو ماه آگوست به شکل یه نمونه اولیه نشون داده شد، نه تنها یه شاسیبلند تمام برقی میشه، بلکه یه محصول کاملاً ساخت هوندا خواهد بود. این یعنی خیلی از شکایتهایی که ما در مورد ZDX داشتیم، امیدواریم با یه محصول کاملاً مهندسیشده توسط هوندا حل بشه. RSX اولین مدل تمام برقیای خواهد بود که از مرکز جدید برقی هوندا تو اوهایو به عنوان بخشی از سری جهانی برقیهای هوندا ۰ بیرون میاد. این ماشین همچنین سیستم عامل جدید آسیمو رو برای اطلاعات و سرگرمی، یه مجموعه کامل از سیستمهای پیشرفته کمکراننده (ADAS) و شخصیسازی پیشرفته خواهد داشت.
حالا که تولید ZDX تموم شده، آکورا میتونه تمام توجهش رو بذاره روی RSX که عرضه رسمیاش باید به زودی اتفاق بیفته و انتظار میره تولیدش یه زمانی تو سال ۲۰۲۶ شروع بشه. این احتمال وجود داره که با توجه به زمانبندی خبر ZDX، ما یه نسخه نزدیک به تولید از RSX رو حتی تو نمایشگاه خودروی لسآنجلس تو ماه نوامبر ببینیم. ما همچنین برای اطلاعات و نظرات بیشتر در مورد پایان تولید ZDX و معرفی RSX با آکورا تماس گرفتیم.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 11 در انتظار بررسی : 11 انتشار یافته : ۰